Czym jest audyt strony internetowej?
SEO, czyli optymalizacja na potrzeby wyszukiwarek internetowych, to profesjonalne działanie, którego celem jest sprawienie, aby dla określonych fraz wpisanych w wyszukiwarce, internauta otrzymywał na pierwszym miejscu listy wyszukiwania link do promowanej strony klienta. Podjęcie profesjonalnych działań wymaga najpierw przeprowadzenia audytu sytuacji zastanej.
Badanie samej promowanej strony
Bezpłatny audyt SEO zacząć może się od przeanalizowania samej strony. Audyt SEO stron internetowych w takim ujęciu skupia się na tym, w jaki sposób strona jest zbudowana, z jakich technologii korzysta, jak zbudowane są jej linki wewnętrzne i opisuje jeszcze szereg innych zagadnień. Jeśli odnalezione zostaną błędy, darmowy audyt SEO wskaże ich przykłady i sposoby usunięcia. Wszystkie błędy zostaną wyeliminowane po nawiązaniu współpracy, a do tego przeprowadzona zostanie optymalizacja strony tak, by nie tylko była prawidłowa, ale też odpowiednio dopasowana do oczekiwań wyszukiwarek.
Wykonanie audytu SEO
Audyt SEO strony internetowej to zawsze w głównej mierze audyt jej pozycji i otoczenia. Audyt SEO odpowiada na pytanie, dla jakich fraz storna jest dobrze widoczna, jakie frazy dobrze rokują, gdzie jest silna konkurencja i tak dalej. Z audytu dowiemy się też, jaki strona ma profil linków.
Na tej podstawie można stworzyć wstępną strategię poprawiania pozycji strony klienta, która będzie połączona już z konkretnymi przewidywaniami odnośnie kosztów i efektów. Nie będą to tylko puste deklaracje. Analiza ta pozwala na zbudowanie konkretnej strategii i rozpoczęcie strategicznych działań w celu zwiększania zysków.