Audyt pomoże w skutecznym pozycjonowaniu
Audyt SEO stron internetowych to pierwszy element, od którego rozpoczyna się współpracę z nowymi specjalistami od SEO. Jest on niezbędny zwłaszcza wtedy, jeśli do tej pory firma nie prowadziła żadnych działań promocyjnych lub robione to było we własnym zakresie przez osobę z dobrymi chęciami, ale bez specjalistycznej wiedzy. Możliwe jest bowiem, że strona jest zagrożona.
Audyt SEO w poszukiwaniu złych linków
Wyszukiwarki internetowe są świadome tego, że obok zupełnie pozytywnych i dobrych działań SEO pojawiają się też manipulacje. Wyczulone jest na nie zwłaszcza Google, które potrafi banować bez większych powodów nawet firmy działające od wielu lat.
Bezpłatny audyt SEO jest w stanie łatwo wychwycić podstawowe przewinienia, które do tego prowadzą. Są to bowiem najczęściej tak zwane podejrzane linki, czyli linki do strony prowadzące z witryn o niskiej reputacji, które w dodatku powstały masowo w niedługim czasie. Takie linki są często efektem nie do końca profesjonalnie prowadzonych działań SEO i mogą firmie bardzo zaszkodzić.
Identyfikowanie problemów ze stroną
Mniej szkodliwe problemy, które ujawnić może audyt SEO strony internetowej to niewłaściwy układ strony. Darmowy audyt SEO niemal zawsze natrafia na problemy na tym polu. Wynikają one zwykle z tego, że wymogi wyszukiwarek się zmieniają, a do tego narzędzia wykorzystywane do tworzenia stron nie zawsze biorą je w ogóle pod uwagę.
Takie błędy sprawiają, że efektywność wszystkich podejmowanych działań promocyjnych może być zmniejszona o połowę tylko dlatego, że podstrony są źle nazwane. Ten i wiele podobnie błahych problemów to przekleństwo niejednego biznesu.